Mereka Bloggers yang Chomel!!=D

Friday 16 September 2011

Mee kolok yang yummy !!=)

Salam.

Selamat pagi semua. 

Ada tak sesiapa kat sini pernah makan mee kolok? haa. kalau pergi Sarawak ni. Mesti ada yang bersuara, nanti kena rasa mee kolok taw, pergi sana da try makan mee kolok tak? mee kolok rasa macamana. meh saya share sikit pasal mee kolok yang yummy ni!!

mee kolok udang..=)

Mee kolok ni salah satu makanan yang terkenal dekat Sarawak. kebanyakan kedai makan di Sarawak mesti ada jual mee kolok. macam macam versi mee kolok ni. kami cuba makan mee kolok di supermarket The Spring. mengikut sumber sumber yang dipercayai enche suami, mee kolok dekat situ paling sedap. 

mee kolok bersama udang dan sayur.

Mee kolok yang dijual dekat The Spring ni ada jenis udang dan ayam. saya dan enche suami makan mee kolok ayam, yang lain lain makan mee kolok udang. mee kolok ayam tak sempat ambil gambar. sebab sudah habis dimakan. hee. bagi saya, rasa mee kolok ayam lagi sedap. sebab dia ada kaler merah merah sikit dan rasa dia memang lebih unik dari mee kolok udang. mari lihat gambar adik saya menikmati mee kolok yang yummy!!

 pandang kanan. rasa sikit dulu.

pandang depan. sedap mee kolok ni.

pandang sana pulak. hee, makan banyak banyak laju laju sebab yummy sangat.

Rasa mee kolok ni macam rasa meggi, cuma dia ada keunikan tersendiri. mee kolok dihidangkan bersama sup. keseluruhan rasa mee kolok ni macam manis manis masin masin dan rasa sedap. sekali makan pasti nak lagi. masa kami makan, kami makan dengan cili potong. sebab lidah orang melaka yang memang kuat pedas kan. haha

harga mee kolok pun tak mahal, lebih kurang RM4-5 semangkuk. banyak sangat mee yang dia bagi dan puas ati. jadi, sesiapa yang melancong ke Sarawak, jangan lupa menikmati keunikan makanan ini ya!!

ok. till then. bye.

Salam.

p/s: sedang berusaha membuat entri mengenai kek lapis dan waterfront yang tertangguh. haha


4 comments:

  1. waa sedapnya makan... rasa nak makan meggi je.hehe

    ReplyDelete
  2. cam sedap je...sOmeday i will try...hehe...skali lagi kamu berjaya membuatku terliuq nk mkn..haha



    http://khayalan27.blogspot.com/

    ReplyDelete