Mereka Bloggers yang Chomel!!=D

Monday, 12 September 2011

cuba makan nasi ayam entek..sedap woo...^.-

Salam.

Korang pernah dengar tak 'nasi ayam entek'?? tak pernah dengar kan..rasa pun xpernah kan..kecuali korang duduk Samarahan. rasa nya tempat lain tak da kot. 

nasi ayam entek samarahan- credit to abg aizul

Rasa nasi ni sedap sangat. nasi dia macam nasi putih biasa, cuma nasi entek ni wangi lembut tapi tak lembik. makan nasi sahaja da sedap. atas nasi yg kaler kuning tu, serunding.. tapi saya xsure sgt lah serunding apa. serunding ikan rasanya.. dihidangkan bersama ayam goreng yg diperap dengan ape pun saya xtau.. bukan berempah bukan kicap sgt..xsempat nak tny resepi lagi..ayam die mmg sedap sgt la.. 

sampai rasa nk bungkus ayam dia dua tiga ketul..tapi..pakcik tu kata sik jual dik, kalo nak beli satu set..kecewa.. 

Nasi ayam entek ini juga dihidangkan bersama telur rebus separuh yang dicurah kacang, kuah sambal kaler oren.. ada semangkuk kecik sup kosong.. RM5 je..bagi saya murah  la.. sebab ayam besar, nasi byk siap ada telur lagi.. 

Nasi ayam entek adalah makanan org sarawak pertama yang saya makan masa mula-mula sampai Sarawak. Sekali da makan, hari-hari nak makan yang tu jaa..hee..gembira la kan bila dapat jumpa makanan sedap. lupa sekejap kerisauan berada diperantaun. 

gambar hiasan 
(gambar makan nasi ayam entek terlupa nak snap..gambar makan popcorn pon ok la kan. haha)

Nasi ni dijual kat Gerai Nasi Ayam Mak Entek, Warong 2000, Desa Ilmu, Kota Samarahan. Kalau datang sini, korang kena cuba tau. rasa dia mmg terbaik dan tidak mengecewakan cuma xda sayur ja. Harga pon berbaloi2. 

next entry..

ok. bye. salam..

p/s: nasi ayam entek ni lg sedap makan ngn cili padi potong untuk orang yang suka makan pedas mcm saya..=p

2 comments: